Opis gry:
Elektryzujące Opowieści w Grze Pełnej Tajemnic
Czarne Historie to zestaw 50 fascynujących, okropnych, a czasem wręcz makabrycznych opowieści, które wydarzyły się naprawdę albo mogłyby się wydarzyć. To nie tylko gra – to prawdziwa przygoda intelektualna, w której gracze muszą rozwikłać zagadki przedstawione na kartach.
Stworzony przez Holgera Böscha i zilustrowany przez Bernarda Skopnika, zestaw ten zawiera historie, które wzbudzają dreszcz emocji i ciekawości. Każda karta w zestawie to osobna tajemnica, czekająca na odkrycie przez uczestników zabawy.
Rozgrywka zaczyna się od odczytania na głos treści z przedniej strony karty, aby wszyscy gracze mogli się z nią zapoznać. Następnie jeden z graczy, stając się Mistrzem Tajemnic, po cichu zapoznaje się z odpowiedzią na odwrocie karty, dowiadując się, jak doszło do opisanego zdarzenia. To moment, w którym rozpoczyna się prawdziwe śledztwo! Pozostali gracze, jako Poszukiwacze, muszą zadawać pytania Mistrzowi Tajemnic, by dowiedzieć się, jak doszło do tajemniczego wydarzenia. Pytania muszą być tak sformułowane, aby Mistrz mógł na nie odpowiedzieć tylko „Tak” lub „Nie„.
W Czarnych Historiach nie ma wygranych ani przegranych. Wszyscy gracze współpracują, aby rozwikłać tajemnice. W pudełku znajduje się 50 kart, każda z jedną zagadką, co zapewnia długie godziny intelektualnej rozrywki.
Gra Czarne Historie jest idealna na wakacyjne wypady.
Dzięki kompaktowym rozmiarom można ją zabrać wszędzie. Warunki do gry są minimalne – wystarczy, aby gracze się słyszeli, nie potrzebując specjalnego oświetlenia ani miejsca do gry. Zabawę można prowadzić niemal wszędzie: w ogrodzie, na biwaku, przy ognisku, na łódce, czy na plaży. Choć rekomendowana liczba graczy to od 2 do 15 osób, nic nie stoi na przeszkodzie, aby w rozwiązywanie zagadek zaangażowała się dowolna liczba uczestników.
Czarne Historie to gwarancja emocjonującej i niepowtarzalnej rozrywki, która wciągnie każdego poszukiwacza tajemnic!
Zawartość pudełka:
50 kart zagadek
instrukcja
Podstawowe informacje:
liczba graczy: 2-15
wiek: 14+
czas rozgrywki: ok. 30 min.
wydawca: G3
autor: Holger Boesch
wydanie: polskie
Ocena rozgrywki:
Losowość
Interakcja:
Złożoność
Okiem Gracza:
Najczęsciej zadawane pytania:
Czym są Czarne Historie?
Czarne Historie to gra towarzyska składająca się z 50 kart, z których każda przedstawia zagadkę do rozwiązania. Historie są elektryzujące, często makabryczne i wymagają od graczy dedukcji oraz współpracy.
Gdzie mogę kupić grę Czarne Historie?
Gra jest dostępna w sklepach z grami planszowymi oraz w wielu sklepach internetowych. Zapraszamy do zapoznania się z załączonymi odnośnikami, które przekierują państwa na platformy „Ceneo” oraz ,,Planszeo”. Sprawdźcie nasze propozycje, bo warto być na bieżąco z ofertami.
Jak się gra w Czarne Historie?
Jeden z graczy zostaje Mistrzem Tajemnic i po cichu czyta rozwiązanie zagadki z odwrotu karty. Pozostali gracze, jako Poszukiwacze, zadają pytania, na które Mistrz może odpowiedzieć tylko „Tak” lub „Nie”, próbując rozwiązać zagadkę.
Czy Czarne Historie są odpowiednie dla dzieci?
Gra zawiera historie, które mogą być makabryczne i nieodpowiednie dla młodszych dzieci. Zaleca się, aby grały w nią osoby od 14 roku życia.
Czy potrzebne są specjalne warunki do gry?
Nie, gra nie wymaga specjalnych warunków. Wystarczy, aby gracze się słyszeli i mieli dostęp do światła, aby przeczytać karty. Można grać praktycznie wszędzie: w domu, w ogrodzie, na plaży, czy na biwaku.
Czy każdą zagadkę można rozwiązać?
Tak, każda zagadka ma swoje rozwiązanie, które znajduje się na odwrocie karty. Mistrz Tajemnic zna to rozwiązanie i kieruje Poszukiwaczami, odpowiadając na ich pytania.
Czy są dostępne dodatkowe zestawy kart?
Tak, istnieje kilka rozszerzeń do gry Czarne Historie, które wprowadzają nowe zagadki i historie. Można je nabyć oddzielnie, aby urozmaicić rozgrywkę.
Czy mogę samodzielnie tworzyć zagadki do Czarnych Historii?
Oczywiście! Własne zagadki mogą dodać grze osobistego charakteru. Warto jednak pamiętać, aby były one odpowiednio przemyślane i miały logiczne rozwiązanie, które Mistrz Tajemnic będzie mógł przekazać.
Redakcja okiemgracza.pl
Arkadiusz "Święty" Świętoń, Mateusz "Owca" Owczarek, Michał "Foka" Zając
Jest jeszcze Piątkowski Klub Planszowy, działający na północy Poznania. Spotkania odbywają się w każdą niedzielę na Fort Va od godz.…