Opis gry:
Horror w Arkham to gra kooperacyjna, w której od jednego do sześciu graczy wejdzie w lovecraftiański świat pełen potworów, szaleństwa i przedwiecznego strachu. Horror w Arkham od lat 80. nieprzerwanie zajmuje czołowe miejsce wśród kooperacyjnych gier z klimatem, a trzecia edycja podnosi jeszcze wyżej poziom tej gry.
Co czeka na graczy w nowej edycji gry?
W trzeciej edycji Horroru w Arkham gracze ponownie staną się badaczami, którzy próbują rozwikłać tajemnice dręczonego niepokojami miasta Arkham w stanie Massachusetts, podczas gdy niewyobrażalne zło czyha na skraju czasu pod cienką warstwą egzystencji.
Czy poświęcą swoją zdrową psychikę, aby rozwiązać niebezpieczną zagadkę?
Dwunastu badaczy stanie do walki z wszechobecną ciemnością – każdy z nich ma swoje unikalne umiejętności i sposoby na powstrzymanie grozy, która narasta nad miastem. Oprócz umiejętności i historii każda z postaci dostaje także swój zestaw startowy – teraz to gracz wybiera, jak przygotować swojego badacza na okropności, które go spotkają.
Mnóstwo możliwości
W każdej rozgrywce w trzecią edycję Horroru w Arkham gracze wezmą udział w jednym z czterech scenariuszy, które rozgrywają się w mrocznym i niebezpiecznym mieście. Każda przygoda zaprowadzi ich na krawędź szaleństwa, a czasem nawet dalej.
W każdym scenariuszu badacze będą zaciekle walczyć o kolejne wskazówki, które pozwolą im posunąć fabułę naprzód. Jednak agenci mrocznych sił nie dadzą się łatwo pokonać i będą szerzyć zagładę, aby pokrzyżować plany graczy. Co więcej zagłada nie tylko utrudnia badaczom i przeszkadza w wykonaniu zadania, ale także może doprowadzić scenariusz do… mniej szczęśliwego dla świata końca.
Czego można się spodziewać za bramą?
Tym razem, aby powstrzymać zagładę, nie wystarczy po prostu po zamknąć bramy do innych wymiarów. Na początku każdej rozgrywki główny cel scenariusza nie będzie znany, ale w miarę postępu śledztwa do kodeksu dodawane będą kolejne karty archiwum. Każda z nich wprowadza do gry nowe cele, których wykonanie zbliży badaczy do zwycięstwa.
Zebrane wskazówki pomogą odkryć pozytywne karty archiwum, podczas gdy rosnąca zagłada doprowadzi nie raz do odkrycia kart archiwum, które nigdy nie powinny zobaczyć światła dziennego. Każdy wybór graczy i każde wydarzenie w grze popchnie badaczy do przodu na ścieżce scenariusza i otworzy nowe możliwości osiągnięcia celu.
Czy poświęcą swoją zdrową psychikę, aby rozwiązać niebezpieczną zagadkę?
Dwunastu badaczy stanie do walki z wszechobecną ciemnością – każdy z nich ma swoje unikalne umiejętności i sposoby na powstrzymanie grozy, która narasta nad miastem. Oprócz umiejętności i historii każda z postaci dostaje także swój zestaw startowy – teraz to gracz wybiera, jak przygotować swojego badacza na okropności, które go spotkają.
Mnóstwo możliwości !
W każdej rozgrywce w trzecią edycję Horroru w Arkham gracze wezmą udział w jednym z czterech scenariuszy, które rozgrywają się w mrocznym i niebezpiecznym mieście. Każda przygoda zaprowadzi ich na krawędź szaleństwa, a czasem nawet dalej.
W każdym scenariuszu badacze będą zaciekle walczyć o kolejne wskazówki, które pozwolą im posunąć fabułę naprzód. Jednak agenci mrocznych sił nie dadzą się łatwo pokonać i będą szerzyć zagładę, aby pokrzyżować plany graczy. Co więcej zagłada nie tylko utrudnia badaczom i przeszkadza w wykonaniu zadania, ale także może doprowadzić scenariusz do… mniej szczęśliwego dla świata końca.
Czego można się spodziewać za bramą?
Tym razem, aby powstrzymać zagładę, nie wystarczy po prostu po zamknąć bramy do innych wymiarów. Na początku każdej rozgrywki główny cel scenariusza nie będzie znany, ale w miarę postępu śledztwa do kodeksu dodawane będą kolejne karty archiwum. Każda z nich wprowadza do gry nowe cele, których wykonanie zbliży badaczy do zwycięstwa.
Zebrane wskazówki pomogą odkryć pozytywne karty archiwum, podczas gdy rosnąca zagłada doprowadzi nie raz do odkrycia kart archiwum, które nigdy nie powinny zobaczyć światła dziennego. Każdy wybór graczy i każde wydarzenie w grze popchnie badaczy do przodu na ścieżce scenariusza i otworzy nowe możliwości osiągnięcia celu.
Zawartość pudełka:
• 5 kafelków dzielnic
• 7 kafelków ulic
• 12 badaczy
• 1 podajnik na karty
• 4 scenariusze
• 469 kart
• 6 kości
• 265 znaczników
Podstawowe informacje:
liczba graczy: 1-6
wiek: 14+
czas rozgrywki: 120 – 180 min.
wydawca: Galakta
autor: Richard Launius, Nikki Valens, Kevin Wilson
wydanie: polskie
Ocena rozgrywki:
Losowość
Interakcja:
Złożoność
Okiem Gracza:
Najczęsciej zadawane pytania:
Jakie są rodzaje przeciwników w grze Horror w Arkham?
W grze występują trzy rodzaje przeciwników: Przedwieczni, Potwory i Zabójcy. Przedwieczni to istoty spoza czasu i przestrzeni, które chcą przejąć kontrolę nad światem. Potwory to stworzenia nadprzyrodzone lub mutacje ludzkie, które atakują ludzi lub inne istoty. Zabójcy to ludzie lub istoty, które mają za zadanie zabijać Badaczy lub innego przeciwnika.
Jakie są rodzaje przedmiotów w grze Horror w Arkham?
W grze występują trzy rodzaje przedmiotów: bramy międzywymiarowe, broń i zaklęcia. Bramy międzywymiarowe to portale do innych świata lub wymiarów czasoprzestrzeni, przez które Przedwieczny może się dostać do naszego świata. Broń to narzędzia służące do walki z Przedwiecznym lub innymi przeciwnikami. Zaklęcia to specjalne formuły magiczne służące do ataku na Przedwiecznego lub innego przeciwnika.
Jakie są rodzaje aktywności w grze Horror w Arkham?
W grze występują trzy rodzaje aktywności: Badacze, Zabójcy i Potwory. Badacze to grupa graczy współpracujących ze sobą aby zamknąć bramy międzywymiarowe i pokonać Przedwiecznego. Zabójcy to grupa graczy współpracujących ze sobą aby zabijać Badaczy lub innego przeciwnika za pomocą broń lub zaklęcia. Potwory to grupa graczy współpracujących ze sobą aby atakować Badaczy lub innego przeciwnika.
Czy są dodatki do gry horror w arkham
-Tak, są dodatki do gry Horror w Arkham. Dodatki te wprowadzają nowe elementy, scenariusze, postacie i wyzwania do gry. Niektóre z popularnych dodatków to:
– Horror w Arkham (trzecia edycja): Śmiertelna głębia nocy – dodatek do trzeciej edycji gry planszowej, który przenosi akcję do podwodnego miasta Innsmouth, gdzie czeka na graczy tajemniczy kult i straszliwy Przedwieczny.
– Horror w Arkham (trzecia edycja): Wśród mrocznych fal– dodatek do gry który poprowadzi was poza Arkham do innych nieszczęśliwych miasteczek Massachusetts. Dwa nowe, dwustronne kafelki dzielnic pozwolą wam odwiedzić pełne życia Kingsport i Innsmouth
Horror w Arkham: Tajemnice zakonu – dodatek który dodaje dwie nowe dwustronne kafelki dzielnic, w tym w spomnianą już dzielnicę French Hill, oraz budzące grozę Podziemia, do gry Massachusetts – jeden z dawnych regionów Arkham
Redakcja okiemgracza.pl
Arkadiusz "Święty" Świętoń, Mateusz "Owca" Owczarek, Michał "Foka" Zając
Zapaleni miłośnicy gier planszowych, którzy od wielu lat eksplorują różnorodny świat tych gier. Ich pasja do gier wykracza poza zwykłą rozrywkę; wolne chwile poświęcają na szczegółową analizę nowych gier, zagłębiając się w ich mechanikę, strategie i elementy tematyczne. Ich podejście do gier jest zarówno intelektualne, jak i przyjemne, co czyni ich szanowanymi postaciami w społeczności graczy.
Jest jeszcze Piątkowski Klub Planszowy, działający na północy Poznania. Spotkania odbywają się w każdą niedzielę na Fort Va od godz.…