Opis gry:
Diuna – Strategia, Moc, Intryga
Arrakis. Diuna. Planeta piasku. Zostań przywódcą jednej z potężnych rodzin Landsraadu. Podnieś swój herb nad nieskończoną pustynią i rozkazuj swoim żołnierzom i szpiegom. Z kim się sprzymierzysz, a kogo zdradzisz?
Zapraszamy Cię do świata Arrakis, znanej także jako Diuna – planety, która stała się areną nieskończonej walki o dominację, wpływy i najcenniejszy zasób we wszechświecie: melanż. W Diuna: Imperium gracze wcielają się w role przywódców potężnych rodów, dążących do zdobycia władzy nad pustynną planetą i całym znanym kosmosem. Twój intelekt, zdolność do strategicznego planowania i przewidywania ruchów przeciwników zostaną wystawione na próbę w tej zaawansowanej grze strategicznej, która łączy elementy budowania talii z rozmieszczaniem pracowników na planszy.
Każdy ruch może zbliżyć Cię do zwycięstwa lub gwałtownie zmienić losy imperium. Czy zdecydujesz się na poszukiwanie politycznych sojuszy z Bene Gesserit, czy też wpłyniesz na decyzje Imperatora, korzystając z siły militarnej? A może zawrzesz pakt z Gildią Kosmiczną, aby skorzystać z ich niezwykłych zdolności przemieszczania się w przestrzeni lub zjednoczysz się z tajemniczymi Fremenami, mistrzami przetrwania na bezkresnych pustyniach Arrakis? Wybór należy do Ciebie, a każda decyzja niesie ze sobą konsekwencje, które mogą przesądzić o przyszłości imperium.
Diuna: Imperium wykorzystuje bogate uniwersum stworzone przez Franka Herberta oraz rozszerzone przez Briana Herberta i Kevina J. Andersona, zapewniając graczom głębokie zanurzenie w świat pełen politycznych intryg, ekonomicznych zagadek i militarnych konfliktów. Niezależnie od tego, czy jesteś fanem najnowszego filmu wytwórni Legendary Pictures, czy też serii powieści, ta gra zapewni Ci niezapomniane wrażenia i pozwoli na kreowanie własnej historii w fascynującym świecie Diuny.
W Diuna: Imperium nie ma jednej drogi do zwycięstwa. Każda partia to nowe wyzwania i możliwości. Czy dasz się porwać ambicji i zaryzykujesz wszystko dla władzy, czy też będziesz działać z rozwagą, by zbudować trwałe imperium?
Podejmij wyzwanie i dowiedz się, czy masz to, czego potrzeba, by stać się prawdziwym władcą Diuny.
Zawartość pudełka:
Plansza
Instrukcja i karta rozgrywki solo/dwuosobowej
8 kart liderów
131 Kart (talie startowe, karty Imperium i karty rezerwy)
18 Kart konfliktu
40 kart intrygi
31 kart do trybu solo / dwuosobowego
Żetony drewniane:
15 żetonów Wody
24 żetony Solari
23 żetony przypraw
12 agentów
1 Mentat
64 znaczniki wojska
8 krążków graczy
Znaczniki kartonowe:
4 żetony sojuszy
znacznik pierwszego gracza
12 znaczników kontroli
4 znaczniki walki
4 znaczniki Barona Harkonnena
Podstawowe informacje:
liczba graczy: 1-4
wiek: 14+
czas rozgrywki: 60 – 120 min.
wydawca: Lucky Duck Games
autor: Paul Dennen
wydanie: polskie
Ocena rozgrywki:
Losowość
Interakcja:
Złożoność
Okiem Gracza:
Najczęsciej zadawane pytania:
Ile osób może grać w Diunę: Imperium?
Gra jest przeznaczona dla 1-4 graczy. Można grać solo, w trybie kooperacyjnym lub rywalizacyjnym.
Czy są dodatki do gry Diuna: Imperium?
Tak, istnieją dodatki do gry Diuna: Imperium, która jest grą planszową osadzoną w świecie znanym z powieści Franka Herberta są to:
Diuna Imperium: dodatek Deluxe, który zawiera ponad 60 figurek, wielkie pudło na komponenty i monetę pierwszego gracza.
Diuna: Imperium – Potęga Ix, który wprowadza nowe możliwości strategiczne, takie jak technologie, drednoty, infiltratorzy i tryb gry epickiej.
Diuna: Imperium – Nieśmiertelność, który rozwija grę o karty wszczepów i dodatkową planszę Bene Tleilax.
Jak długo trwa jedna rozgrywka?
Zależy to od liczby graczy, poziomu trudności i stylu gry, ale zwykle rozgrywka trwa od 60 do 120 minut.
Jakie są główne zasady gry?
W grze każdy gracz wciela się w rolę jednego z wysokich rodów walczących o kontrolę nad planetą Arrakis, źródłem cennej przyprawy melanż. Każdy gracz ma swoją talię kart, z której dobiera karty do ręki. Karty służą do wysyłania agentów do różnych lokacji na planszy, gdzie można zdobywać zasoby, wpływy, sojuszników i punkty zwycięstwa. Karty mają też specjalne efekty, które można aktywować w fazie intrygi. Gra kończy się, gdy jeden z graczy zdobędzie 10 lub więcej punktów zwycięstwa.
Jakie są główne cele gry?
Głównym celem gry jest zdobycie jak najwięcej punktów zwycięstwa, które można uzyskać na różne sposoby, np. poprzez kontrolowanie regionów na Arrakis, zwiększanie wpływów u frakcji politycznych, wykonywanie zadań, zdobywanie kart konfliktu lub kart intrygi. Gra wymaga zarówno strategicznego planowania, jak i taktycznej elastyczności, ponieważ sytuacja na planszy może się szybko zmieniać.
Jakie są główne mechaniki gry?
Gra wykorzystuje mechaniki budowania talii i rozmieszczania agentów na planszy. Budowanie talii polega na tym, że gracze mogą kupować nowe karty z rynku i dodawać je do swojej talii, co pozwala im na lepsze dostosowanie się do sytuacji i zwiększenie swoich możliwości. Rozmieszczanie agentów na planszy polega na tym, że gracze wykorzystują karty z ręki, aby wysyłać swoich agentów do różnych lokacji, gdzie mogą wykonywać różne akcje, takie jak zdobywanie zasobów, wpływów, sojuszników, punktów zwycięstwa lub aktywowanie specjalnych efektów. Gracze muszą jednak uważać na to, aby nie zablokować sobie dostępu do niektórych lokacji lub nie narazić się na atak innych graczy.
Jakie są główne zasoby w grze?
W grze występują cztery główne zasoby: solaris, przyprawa, woda i intryga. Solaris to waluta, która służy do kupowania kart z rynku lub do korzystania z niektórych lokacji. Przyprawa to cenny surowiec, który służy do płacenia za podróże kosmiczne, do zwiększania wpływów u Gildii Kosmicznej lub do aktywowania niektórych kart. Woda to niezbędny zasób na pustynnej planecie, który służy do zwiększania wpływów u Fremeni, do odradzania agentów lub do aktywowania niektórych kart. Intryga to zasób, który służy do aktywowania kart intrygi, które mają różne efekty, takie jak zdobywanie punktów zwycięstwa, sabotowanie innych graczy lub zmienianie zasad gry
Jakie są główne frakcje w grze?
W grze występują cztery frakcje polityczne, które reprezentują różne siły i interesy w Imperium: Imperator, Gildia Kosmiczna, Bene Gesserit i Fremeni. Każda frakcja ma swoją ścieżkę wpływów, na której gracze mogą się poruszać, zdobywając specjalne korzyści i punkty zwycięstwa. Gracze mogą zwiększać swoje wpływy u frakcji poprzez wykonywanie akcji na planszy, aktywowanie kart lub wykonywanie zadań. Gracze mogą też zawierać sojusze z frakcjami, co daje im dodatkowe efekty i możliwości.
Jakie są główne różnice między liderami?
W grze każdy gracz wybiera jednego z ośmiu dostępnych liderów, który reprezentuje jeden z wysokich rodów. Każdy lider ma swoją unikalną umiejętność, która wpływa na jego styl gry i strategię. Niektóre umiejętności są bardziej ofensywne, inne defensywne, a jeszcze inne związane z budowaniem talii lub rozmieszczaniem agentów. Każdy lider ma też swoją kartę startową, która jest dodawana do jego talii na początku gry. Karty startowe mają różne efekty i wartości, które mogą być przydatne w różnych sytuacjach. Każdy lider ma też swoją kartę zadania, która jest ukryta przed innymi graczami i która daje mu dodatkowe punkty zwycięstwa, jeśli spełni określone warunki.
Jakie są główne elementy planszy?
Plansza składa się z kilku części: rynku, ścieżek wpływów, rad, regionów, pola konfliktu i pola intrygi. Rynek to miejsce, gdzie gracze mogą kupować nowe karty do swojej talii, wybierając spośród sześciu dostępnych kart. Ścieżki wpływów to miejsca, gdzie gracze mogą zwiększać swoje wpływy u frakcji politycznych, zdobywając specjalne korzyści i punkty zwycięstwa. Rady to miejsca, gdzie gracze mogą zdobywać solarisy, wpływy, karty lub punkty zwycięstwa, korzystając z pomocy Imperatora, KHOAM lub Bene Gesserit. Regiony to miejsca, gdzie gracze mogą wysyłać swoich żołnierzy, aby kontrolować obszary na Arrakis i zbierać przyprawę. Pole konfliktu to miejsce, gdzie gracze walczą o kartę konfliktu, która daje im dodatkowe korzyści i punkty zwycięstwa. Pole intrygi to miejsce, gdzie gracze mogą aktywować swoje karty intrygi, które mają różne efekty, takie jak zdobywanie punktów zwycięstwa, sabotowanie innych graczy lub zmienianie zasad gry.
Jakie są główne fazy gry?
Gra składa się z czterech faz: fazy agentów, fazy odsłonięcia, fazy intrygi i fazy konfliktu. W fazie agentów gracze na przemian wysyłają swoich agentów do różnych lokacji na planszy, wykorzystując karty z ręki i wykonując akcje. W fazie odsłonięcia gracze odkrywają swoje karty z ręki i aktywują ich efekty. W fazie intrygi gracze mogą aktywować swoje karty intrygi, jeśli mają wystarczającą ilość zasobu intrygi. W fazie konfliktu gracze porównują swoją siłę wojskową i walczą o kartę konfliktu.
Redakcja okiemgracza.pl
Arkadiusz "Święty" Świętoń, Mateusz "Owca" Owczarek, Michał "Foka" Zając
Zapaleni miłośnicy gier planszowych, którzy od wielu lat eksplorują różnorodny świat tych gier. Ich pasja do gier wykracza poza zwykłą rozrywkę; wolne chwile poświęcają na szczegółową analizę nowych gier, zagłębiając się w ich mechanikę, strategie i elementy tematyczne. Ich podejście do gier jest zarówno intelektualne, jak i przyjemne, co czyni ich szanowanymi postaciami w społeczności graczy.
Jest jeszcze Piątkowski Klub Planszowy, działający na północy Poznania. Spotkania odbywają się w każdą niedzielę na Fort Va od godz.…