Opis gry:
Betrayal at House on the Hill (edycja polska) to wciągająca gra planszowa, która zabiera graczy w przerażającą podróż do opuszczonego Domu na Wzgórzu, miejsca pełnego mrocznych tajemnic i grozy.
Każdy z graczy wciela się w jednego z poszukiwaczy, którzy z różnych powodów – od tajemniczych zaproszeń po ciekawość związaną z niewyjaśnionymi zniknięciami – decydują się eksplorować tę przeklętą posiadłość. Na początku wszyscy pracują razem, odkrywając kolejne pomieszczenia domu i badając jego zakamarki. Każdy nowy pokój kryje w sobie zagadki, niebezpieczeństwa, a czasem nawet przedmioty, które mogą pomóc w walce o przetrwanie.
Jednak prawdziwa groza zaczyna się dopiero, gdy dochodzi do jednego z 50 możliwych nawiedzeń. Gra zmienia się diametralnie – jeden z graczy staje się zdrajcą, knującym przeciwko reszcie grupy. Od tej chwili toczy się walka o życie, gdzie drużyna musi połączyć siły, by stawić czoła nie tylko zagrażającym im potwornościom, ale również podstępnym planom zdrajcy. Każda rozgrywka jest inna dzięki losowości nawiedzeń, a opowieści grozy wprowadzają unikalne, pełne napięcia scenariusze, które zapewnią niezapomniane emocje.
Eksploracja, zdrada, walka o przetrwanie – to elementy, które czynią Betrayal at House on the Hill grą pełną zwrotów akcji i nieprzewidywalnych momentów. Czy uda Wam się przetrwać nawiedzony dom, czy też staniecie się jego kolejnymi ofiarami?
Zawartość pudełka:
- Księgi nawiedzeń: Sekrety Przetrwania i Księga Zdrajcy
- 6 dwustronnych kart postaci
- 6 figurek postaci z niezwykłymi detalami
- 6 podstawek figurek postaci
- 30 wskaźników
- 8 kości do gry
- 74 karty do gry
- 5 kart scenariuszy
- Karta informacji dotyczących potworów
- Karta informacji dla zdrajcy
- 6 kart informacji dla graczy
- 3 płytki początkowe
- 42 pojedyncze płytki pokoi
- Licznik i znacznik
- 114 kartonowych żetonów
- Księga zasad
Podstawowe informacje:
liczba graczy: 3-6
wiek: 12+
czas rozgrywki: 60 min.
wydawca: Avalon Hill
autor: Dave Chalker, Banana Chan, Noah Cohen
wydanie: polskie
Ocena rozgrywki:
Losowość
Interakcja:
Złożoność
Okiem Gracza:
Najczęsciej zadawane pytania:
Czym różni się Wsiąść do Pociągu Widmo od klasycznej wersji gry?
Gracze wcielają się w poszukiwaczy, którzy eksplorują nawiedzony Dom na Wzgórzu. Celem jest odkrywanie nowych pomieszczeń, zbieranie przedmiotów i przygotowanie się na nadchodzące nawiedzenie. Gdy do niego dochodzi, jeden z graczy staje się zdrajcą, co prowadzi do dramatycznej walki o przetrwanie między nim a resztą drużyny.
Gdzie mogę kupić Wsiąść do Pociągu Widmo?
Co to jest „nawiedzenie” w grze?
Nawiedzenie to kluczowy moment rozgrywki, który wprowadza niespodziewany zwrot akcji. Zazwyczaj jeden z graczy zostaje zdrajcą, a cała rozgrywka zmienia się w walkę przeciwko niemu, podczas której drużyna musi przeżyć.
Czy „Betrayal at House on the Hill” nadaje się dla początkujących graczy?
Tak, chociaż zasady mogą wydawać się na początku skomplikowane, po pierwszych rundach stają się łatwe do opanowania. Gra ma wiele mechanik, ale oferuje pełne emocji doświadczenie również dla mniej doświadczonych graczy.
Czy można grać samodzielnie jako zdrajca?
Zazwyczaj zdrajca działa sam przeciwko pozostałym graczom, ale w niektórych scenariuszach może mieć dodatkowe siły do pomocy, takie jak potwory lub duchy.
Redakcja okiemgracza.pl
Arkadiusz "Święty" Świętoń, Mateusz "Owca" Owczarek, Michał "Foka" Zając
Jest jeszcze Piątkowski Klub Planszowy, działający na północy Poznania. Spotkania odbywają się w każdą niedzielę na Fort Va od godz.…