twilight-imperium-swit-nowej-ery

Opis gry:

W głębiach niezbadanego świata Avel, gdzie niebo jest wiecznym płótnem dla tańczących księżyców, ukrywa się kraina przesiąknięta magią i starożytnymi tajemnicami.

Kroniki Zamku Avel to wyjątkowa gra planszowa, która zaprasza graczy do zanurzenia się w epickiej opowieści o odwadze, magii i niezłomnej współpracy. W tej grze, każdy uczestnik staje się bohaterem, gotowym stawić czoła mrocznym siłom, które zagrażają światu Avel pod przywództwem złowieszczego Kurodaru, Czarnego Księżyca.

Odkryjcie sekrety Avelu, kreując własne, unikalne postacie – od dzielnych wojowników po mądrych czarodziejów. Wyposażeni w specjalny ekwipunek, gracze będą przemierzać modułową planszę, w której każde pole to nowa przygoda. Wspólnie odkryjecie ukryte zakątki, stawicie czoło niebezpiecznym potworom i zdobędziecie artefakty o niezwykłej mocy. Gra promuje kreatywność i współpracę, pozwalając na personalizację bohaterów, od kolorowania ilustracji po wybór imion i herbów, co czyni każdą postać wyjątkową.

W Kronikach Zamku Avel, każda decyzja ma znaczenie, a sukces zależy od umiejętności strategicznego planowania i współdziałania jako zgrany zespół. W miarę postępów, gracze będą musieli stawić czoła coraz większym wyzwaniom, aż do ostatecznego starcia z Monstrum, które zagraża królestwu.

Gra jest zaprojektowana, by zachwycić graczy w każdym wieku – od dzieci po dorosłych, oferując nie tylko emocjonującą przygodę, ale również wspierając rozwój umiejętności takich jak współpraca, planowanie strategiczne i kreatywne myślenie. Ilustracje Bartłomieja Kordowskiego przenoszą uczestników w niezwykły świat Avelu, wzbogacając rozgrywkę o wizualne i narracyjne głębie.

Kroniki Zamku Avel to nie tylko gra, ale podróż do świata, gdzie magia jest na wyciągnięcie ręki, a każda partia to nowa historia, którą tworzycie wspólnie. Przygotujcie się na niezapomniane przygody, które czekają za bramami zamku Avel. Czy macie odwagę podjąć wyzwanie i obronić krainę przed siłami ciemności?

 

Zawartość pudełka:

15 kafli planszy
tor księżyca
żeton astrolabium
3 znaczniki murów
żeton herbu Avelu
27 żetonów monet
3 żetony księżycowych pieczęci
3 żetony pułapek
4 planszetki bohaterów
8 kości bohaterów
tarcza wytrzymałości Monstrum
25 żetonów ekwipunku
31 żetonów potworów
bloczek z ilustracjami bohaterów
4 pionki bohaterów
3 żetony kraterów
almanach
dwustronna mapa gwiazdozbiorów
pomoc gracza
5 kości potworów
20 znaczników wytrzymałości
10 znaczników obrażeń
4 żetony akcji
12 znaczników wykorzystania ekwipunku
worek na ekwipunek
instrukcja

 

Podstawowe informacje:

liczba graczy: 1-4
wiek: 8+
czas rozgrywki: 60 – 90 min.
wydawca: Rebel
autor: Przemek Wojtkowiak
wydanie: polskie

 

Ocena rozgrywki:

Losowość

Interakcja:

Złożoność

Okiem Gracza:

Najczęsciej zadawane pytania:

Czy gra wymaga wcześniejszego doświadczenia z grami planszowymi?

Nie, „Kroniki Zamku Avel” zostały zaprojektowane tak, aby były dostępne i przyjemne dla graczy na wszystkich poziomach doświadczenia, w tym dla osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z grami planszowymi.

Gdzie mogę kupić "Kroniki Zamku Avel"?
Gra jest dostępna w sklepach z grami planszowymi oraz w wielu sklepach internetowych. Zalecamy sprawdzenie załączonych odnośników które przekierują na platformę ,,Ceneo”.
Czy gra jest kooperacyjna ?

Gra jest całkowicie kooperacyjna, co oznacza, że gracze muszą współpracować ze sobą, aby osiągnąć wspólny cel i pokonać Monstrum, zamiast rywalizować między sobą.

Jakie elementy wspierają rozwój dziecięcych umiejętności?

Gra wspiera rozwój wielu umiejętności, w tym kreatywności (poprzez tworzenie i personalizację postaci), zdolności strategicznego myślenia (przy planowaniu ruchów i wyborach taktycznych), a także współpracy i pracy zespołowej.

Co czyni "Kroniki Zamku Avel" wyjątkowymi w porównaniu z innymi grami planszowymi?

Unikalne połączenie modułowej planszy, personalizacji postaci, kooperacyjnego aspektu rozgrywki, oraz bogatej, wciągającej narracji sprawia, że „Kroniki Zamku Avel” oferują wyjątkowe doświadczenie, które łączy pokolenia przy jednym stole.

Czy gra zawiera elementy losowe?

Tak, elementy losowości pojawiają się podczas walk z potworami (rzuty kośćmi) oraz przy odkrywaniu nowych terenów i przedmiotów, co dodaje grze niespodziewane zwroty akcji i utrzymuje wysoki poziom emocji.

Czy są dostępne dodatki lub rozszerzenia do gry?

Na chwilę obecną skupiamy się na podstawowej wersji gry. Plany dotyczące przyszłych rozszerzeń będą ogłaszane, jeśli pojawi się wystarczające zainteresowanie i wsparcie ze strony społeczności graczy.

Jak długo trwa jedna gra?

Średni czas rozgrywki to około 60-90 minut, jednak może się różnić w zależności od liczby graczy i podejmowanych strategii.

Jaki jest zalecany wiek graczy?

„Kroniki Zamku Avel” są przeznaczone dla graczy w wieku od 8 lat wzwyż, zapewniając zabawę i wyzwania odpowiednie dla dzieci, młodzieży oraz dorosłych.

Redakcja okiemgracza.pl
Redakcja okiemgracza.pl

Arkadiusz "Święty" Świętoń, Mateusz "Owca" Owczarek, Michał "Foka" Zając

Zapaleni miłośnicy gier planszowych, którzy od wielu lat eksplorują różnorodny świat tych gier. Ich pasja do gier wykracza poza zwykłą rozrywkę; wolne chwile poświęcają na szczegółową analizę nowych gier, zagłębiając się w ich mechanikę, strategie i elementy tematyczne. Ich podejście do gier jest zarówno intelektualne, jak i przyjemne, co czyni ich szanowanymi postaciami w społeczności graczy.

Ocena ogólna:

5/5