Opis gry:
W cieniu wiekowej posiadłości, gdzie przeszłość splata się z teraźniejszością, grupa odważnych badaczy staje przed tajemniczym wyzwaniem. Czy odważycie się odkryć tajemnicę?
Mysterium: Edycja Polska przenosi nas w mroczny świat, gdzie duch ofiary dawno zapomnianego morderstwa wciąż błąka się po zatęchłych korytarzach, szukając spokoju. Jego jedyna nadzieja na uwolnienie tkwi w rozwiązaniu zagadki jego tragicznej śmierci. Wcielając się w nieustraszonych śledczych lub samotnego ducha, gracze będą musieli połączyć siły, by odkryć kto, gdzie i czym dokonał zbrodni, interpretując enigmatyczne wizje przesyłane przez ducha.
W tym kooperacyjnym wyścigu z czasem, każda runda jest walką o zbliżenie się do prawdy, nim pierwsze promienie słońca zwiastujące koniec nocy, rozpłyną szansę na kontak z duchem. Gracze, posługując się pięknie ilustrowanymi kartami wizji, będą musieli wkroczyć na ścieżkę intuicji i kreatywności, aby odsłonić mroczne sekrety posiadłości.
Mysterium to podróż do innego wymiaru, gdzie granica między rzeczywistością a światem duchów jest niezwykle cienka. Nieprzewidywalność przekazów z zaświatów, napięcie wynikające z ograniczonego czasu i głęboka interakcja między graczami sprawiają, że każda partia jest niepowtarzalnym doświadczeniem. To gra, która wymaga nie tylko logicznego myślenia, ale również empatii i zdolności interpretacyjnych, pozwalając na chwilę stać się medium komunikującym się z duchami.
Przygotujcie się na niezapomnianą przygodę, gdzie każdy trop może być kluczem do rozwiązania, a każda karta wizji – przepustką do świata zmarłych.
Mysterium: Edycja Polska to zaproszenie do gry, gdzie tajemnica, intuicja i współpraca splatają się w hipnotyzujący taniec z duchami przeszłości.
Zawartość pudełka:
84 karty wizji
18 kart postaci dla ducha
18 kart miejsc dla ducha
18 kart przedmiotów dla ducha
15 żetonów dla ducha
18 kart postaci dla badaczy
18 kart miejsc dla badaczy
18 kart przedmiotów dla badaczy
42 żetony dla badaczy
6 pionków
6 kopert
4 planszetki postępu
ekran
klepsydra
tor jasnowidzenia
planszetka z zegarem
instrukcja
Podstawowe informacje:
liczba graczy: 2 – 7
wiek: 10+
czas rozgrywki: ok. 40 min.
wydawca: Rebel
autor: Oleksandr Nevskiy, Oleg Sidorenko
wydanie: polskie
Ocena rozgrywki:
Losowość
Interakcja:
Złożoność
Okiem Gracza:
Najczęsciej zadawane pytania:
Czym jest "Wieża - Zmysłowa"?
Mysterium to kooperacyjna gra planszowa, w której gracze wcielają się w role medium i badaczy próbujących rozwiązać zagadkę morderstwa z pomocą ducha ofiary. Gracze muszą współpracować, interpretując wizje przedstawione na ilustrowanych kartach, by zidentyfikować sprawcę, miejsce i narzędzie zbrodni.
Gdzie mogę kupić Mysterium?
Czy gra jest trudna do nauczenia się?
Mysterium ma stosunkowo proste zasady, które większość graczy może szybko zrozumieć. Gra polega bardziej na interpretacji wizji i współpracy między graczami niż na skomplikowanych mechanikach.
Jakie są główne różnice między rolą ducha a rolą badaczy?
Duch nie może komunikować się bezpośrednio z badaczami i używa kart wizji, aby dać im wskazówki dotyczące morderstwa. Badacze muszą interpretować te wskazówki, by zidentyfikować podejrzanych, miejsca i narzędzia zbrodni. Gra ducha jest bardziej o planowaniu i przekazywaniu informacji, podczas gdy badacze skupiają się na interpretacji i dedukcji.
Czy można grać w Mysterium solo?
Mimo że Mysterium jest grą kooperacyjną zaprojektowaną dla wielu graczy, istnieją fanowskie adaptacje i modyfikacje zasad umożliwiające rozgrywkę solo.
Czy dzieci mogą grać w Mysterium?
Tak, dzieci mogą grać w Mysterium, szczególnie jeśli mają powyżej 10 lat i lubią gry wymagające myślenia oraz współpracy. Jednak tematyka i atmosfera gry mogą być nieco mroczne, co należy wziąć pod uwagę.
Czy istnieją rozszerzenia do gry?
Tak, do Mysterium dostępne są rozszerzenia, które wprowadzają nowe karty wizji, podejrzanych, miejsc i narzędzi zbrodni, jeszcze bardziej zwiększając możliwości i powtarzalność gry.
Jakie elementy wpływają na powtarzalność Mysterium?
Mysterium oferuje wysoki poziom powtarzalności dzięki dużej liczbie kart wizji, różnorodności podejrzanych, miejsc i narzędzi zbrodni, a także możliwości różnych interpretacji wizji przez różnych graczy. Każda gra może się znacząco różnić, w zależności od składu grupy i interakcji między graczami.
Redakcja okiemgracza.pl
Arkadiusz "Święty" Świętoń, Mateusz "Owca" Owczarek, Michał "Foka" Zając
Zapaleni miłośnicy gier planszowych, którzy od lat eksplorują różnorodny świat tych gier. Ich pasja do gier wykracza poza zwykłą rozrywkę; wolne chwile poświęcają na szczegółową analizę nowych gier, zagłębiając się w ich mechanikę, strategie i elementy tematyczne. Ich podejście do gier jest zarówno intelektualne, jak i przyjemne, co czyni ich szanowanymi postaciami w społeczności graczy.
Jest jeszcze Piątkowski Klub Planszowy, działający na północy Poznania. Spotkania odbywają się w każdą niedzielę na Fort Va od godz.…