Opis gry:
Gdy otwarto drzwi… W Arkham, wśród brudu i ponurości, czają się siły starożytne, sekrety przerażające i monstra niewypowiedziane. W tych zabytkowych budowlach szaleńcy i wyznawcy Przedwiecznych bełkoczą modlitwy, a istoty, których nie poznali ludzcy mędrcy, zbierają się pod złowieszczym światłem księżyca. W tę noc garstka śmiałków postanowiła zbadać, co się kryje za zamkniętymi drzwiami Arkham, i zmierzyć się z tamtejszym obłędem…
Posiadłość Szaleństwa: Druga Edycja to mroczna, immersyjna gra planszowa, która przenosi graczy w głąb tajemniczego i niebezpiecznego świata inspirowanego uniwersum H.P. Lovecrafta. W tej edycji, gracze wcielają się w role odważnych badaczy, którzy muszą stawić czoła przerażającym tajemnicom i koszmarnym stworzeniom w opuszczonych willach, zimnych katakumbach i mrocznych lasach.
Korzystając z innowacyjnego połączenia tradycyjnej planszy z aplikacją cyfrową, Posiadłość Szaleństwa oferuje unikalne doświadczenie, w którym każda rozgrywka kształtuje się inaczej. Aplikacja nie tylko pełni rolę narratora, wprowadzając graczy w gęstą atmosferę grozy, ale także dynamicznie reaguje na ich decyzje, zmieniając przebieg historii i adaptując wyzwania.
W trakcie rozgrywki, uczestnicy będą zbierać wskazówki, rozwiązywać zagadki i walczyć z przerażającymi potworami, starając się odkryć sekrety ukryte w mroku. Każda decyzja może prowadzić do odkrycia nowych wątków historii lub, co gorsza, do pogłębienia obłędu wśród członków drużyny.
Gra wyróżnia się głęboko rozbudowanym scenariuszem, który zapewnia godziny wciągającej rozgrywki i stawia przed graczami wyzwania wymagające zarówno strategicznego myślenia, jak i zdolności adaptacji. Zaskakujące zwroty akcji i atmosfera niepewności utrzymują napięcie do samego końca.
Posiadłość Szaleństwa: Druga Edycja to nie tylko gra planszowa, ale przede wszystkim opowieść, w której gracze są głównymi bohaterami. Każda sesja to nowa historia pełna tajemnic, strachu i odkryć, która pozostaje w pamięci na długo po zakończeniu rozgrywki.
Czy jesteś gotów wkroczyć do Posiadłości Szaleństwa i zmierzyć się z nieznanym? Przygotuj się na podróż, z której nie każdy wraca cały… lub przy zdrowych zmysłach.
Posiadłość Szaleństwa zawiera także specjalny dodatek – Zestaw Konwertujący, dzięki któremu fani pierwszej edycji gry mogą używać badaczy, potworów i kafelków planszy z pierwszej edycji podczas gry w drugą edycję Posiadłości Szaleństwa
Uwaga! Do gry wymagana jest darmowa aplikacja. Aby ją pobrać, należy połączyć się za pośrednictwem urządzenia mobilnego z Apple iOS AppStore™, sklepem Google Play™ lub Amazon Appstore i wyszukać frazę Posiadłość Szaleństwa lub Mansions of Madness. Aplikacja dostępna jest również na komputery z systemem Mac lub Windows.
Zawartość pudełka:
· Kompletna Księga Zasad
· 24 kafelki mapy
· 8 figurek i kart badaczy
· 16 żetonów Przeszukiwania/Oddziaływania
· 16 żetonów Eksploracji/Obserwacji
· 22 żetony Osób
· 4 żetony Barykad
· 8 żetonów ścian
· 4 żetony drzwi
· 6 żetonów identyfikacyjnych
· 24 żetony i figurki potworów
· 26 żetonów Wskazówek
· 18 żetonów Ognia/Ciemności
· 4 żetony Tajnych przejść
· 40 kart Przedmiotów powszechnych
· 24 karty Przedmiotów unikatowych
· 30 kart Zaklęć
· 37 kart Stanów
· 40 kart Obrażeń
· 40 kart Przerażenia
· 5 kości
Podstawowe informacje:
liczba graczy: 1-5
wiek: 14+
czas rozgrywki: ok. 180 min.
wydawca: Galakta
autor: Nikki Valens
wydanie: polskie
Ocena rozgrywki:
Losowość
Interakcja:
Złożoność
Okiem Gracza:
Najczęsciej zadawane pytania:
Czy do gry potrzebna jest aplikacja mobilna lub komputerowa?
Czy gra jest kompatybilna z pierwszą edycją?
Jak długo trwa rozgrywka i ile graczy może w nią grać?
Jak działa mechanika gry i jakie są jej główne elementy?
Czy potwór może atakować przez drzwi lub tajne przejście?
Czy badacz może zepchnąć barykadę blokującą drzwi lub tajne przejście?
Co się dzieje, gdy badacz otrzymuje kartę przerażenia lub obrażeń?
Co się dzieje, gdy badacz zostaje obłąkany lub nieprzytomny?
Czy można grać w tę samą historię kilka razy?
Czy są dodatki do gry Posiadłość Szaleństwa druga edycja?
– Ścieżka Węża: W tym dodatku badacze muszą zmierzyć się z tajemniczym kultem, który chce przywrócić starożytnego boga Yig.
– Za progiem: W tym dodatku badacze odkrywają nowe, przerażające miejsca, takie jak opuszczony dwór, szpital psychiatryczny czy podziemne katakumby.
– Ulice Arkham: W tym dodatku badacze zwiedzają miasto Arkham i jego okolice, gdzie czają się niebezpieczne gangi, tajni agenci i mroczne sekty.
Redakcja okiemgracza.pl
Arkadiusz "Święty" Świętoń, Mateusz "Owca" Owczarek, Michał "Foka" Zając
Zapaleni miłośnicy gier planszowych, którzy od lat eksplorują różnorodny świat tych gier. Ich pasja do gier wykracza poza zwykłą rozrywkę; wolne chwile poświęcają na szczegółową analizę nowych gier, zagłębiając się w ich mechanikę, strategie i elementy tematyczne. Ich podejście do gier jest zarówno intelektualne, jak i przyjemne, co czyni ich szanowanymi postaciami w społeczności graczy.
Jest jeszcze Piątkowski Klub Planszowy, działający na północy Poznania. Spotkania odbywają się w każdą niedzielę na Fort Va od godz.…