posiadlosc-szalenstwa-2-edycja

Opis gry:

Gdy otwarto drzwi… W Arkham, wśród brudu i ponurości, czają się siły starożytne, sekrety przerażające i monstra niewypowiedziane. W tych zabytkowych budowlach szaleńcy i wyznawcy Przedwiecznych bełkoczą modlitwy, a istoty, których nie poznali ludzcy mędrcy, zbierają się pod złowieszczym światłem księżyca. W tę noc garstka śmiałków postanowiła zbadać, co się kryje za zamkniętymi drzwiami Arkham, i zmierzyć się z tamtejszym obłędem…

Posiadłość Szaleństwa: Druga Edycja to mroczna, immersyjna gra planszowa, która przenosi graczy w głąb tajemniczego i niebezpiecznego świata inspirowanego uniwersum H.P. Lovecrafta. W tej edycji, gracze wcielają się w role odważnych badaczy, którzy muszą stawić czoła przerażającym tajemnicom i koszmarnym stworzeniom w opuszczonych willach, zimnych katakumbach i mrocznych lasach.

Korzystając z innowacyjnego połączenia tradycyjnej planszy z aplikacją cyfrową, Posiadłość Szaleństwa oferuje unikalne doświadczenie, w którym każda rozgrywka kształtuje się inaczej. Aplikacja nie tylko pełni rolę narratora, wprowadzając graczy w gęstą atmosferę grozy, ale także dynamicznie reaguje na ich decyzje, zmieniając przebieg historii i adaptując wyzwania.

W trakcie rozgrywki, uczestnicy będą zbierać wskazówki, rozwiązywać zagadki i walczyć z przerażającymi potworami, starając się odkryć sekrety ukryte w mroku. Każda decyzja może prowadzić do odkrycia nowych wątków historii lub, co gorsza, do pogłębienia obłędu wśród członków drużyny.

Gra wyróżnia się głęboko rozbudowanym scenariuszem, który zapewnia godziny wciągającej rozgrywki i stawia przed graczami wyzwania wymagające zarówno strategicznego myślenia, jak i zdolności adaptacji. Zaskakujące zwroty akcji i atmosfera niepewności utrzymują napięcie do samego końca.

Posiadłość Szaleństwa: Druga Edycja to nie tylko gra planszowa, ale przede wszystkim opowieść, w której gracze są głównymi bohaterami. Każda sesja to nowa historia pełna tajemnic, strachu i odkryć, która pozostaje w pamięci na długo po zakończeniu rozgrywki.

Czy jesteś gotów wkroczyć do Posiadłości Szaleństwa i zmierzyć się z nieznanym? Przygotuj się na podróż, z której nie każdy wraca cały… lub przy zdrowych zmysłach.

 

Posiadłość Szaleństwa zawiera także specjalny dodatek – Zestaw Konwertujący, dzięki któremu fani pierwszej edycji gry mogą używać badaczy, potworów i kafelków planszy z pierwszej edycji podczas gry w drugą edycję Posiadłości Szaleństwa

Uwaga! Do gry wymagana jest darmowa aplikacja. Aby ją pobrać, należy połączyć się za pośrednictwem urządzenia mobilnego z Apple iOS AppStore™, sklepem Google Play™ lub Amazon Appstore i wyszukać frazę Posiadłość Szaleństwa lub Mansions of Madness. Aplikacja dostępna jest również na komputery z systemem Mac lub Windows.

 

Zawartość pudełka:

· Kompletna Księga Zasad
· 24 kafelki mapy
· 8 figurek i kart badaczy
· 16 żetonów Przeszukiwania/Oddziaływania
· 16 żetonów Eksploracji/Obserwacji
· 22 żetony Osób
· 4 żetony Barykad
· 8 żetonów ścian
· 4 żetony drzwi
· 6 żetonów identyfikacyjnych
· 24 żetony i figurki potworów
· 26 żetonów Wskazówek
· 18 żetonów Ognia/Ciemności
· 4 żetony Tajnych przejść
· 40 kart Przedmiotów powszechnych
· 24 karty Przedmiotów unikatowych
· 30 kart Zaklęć
· 37 kart Stanów
· 40 kart Obrażeń
· 40 kart Przerażenia
· 5 kości

Podstawowe informacje:

liczba graczy: 1-5
wiek: 14+
czas rozgrywki: ok. 180 min.
wydawca: Galakta
autor: Nikki Valens
wydanie: polskie

Ocena rozgrywki:

Losowość

Interakcja:

Złożoność

Okiem Gracza:

Najczęsciej zadawane pytania:

Czy do gry potrzebna jest aplikacja mobilna lub komputerowa?
Tak, do gry wymagana jest darmowa aplikacja, która pełni rolę narratora i prowadzi rozgrywkę. Aplikacja dostępna jest na urządzenia z systemami iOS, Android, Amazon oraz na komputery z systemami Mac i Windows.
Czy gra jest kompatybilna z pierwszą edycją?
Tak, gra zawiera specjalny dodatek w postaci Zestawu Konwertującego, dzięki któremu można wykorzystać badaczy, potwory i kafelki planszy z pierwszej edycji gry12. Aplikacja automatycznie dostosowuje się do posiadanych elementów i generuje odpowiednie scenariusze.
Jak długo trwa rozgrywka i ile graczy może w nią grać?
Gra jest przeznaczona od jednego do pięciu graczy, a czas gry zależy od wybranego scenariusza i liczby uczestników. Średnio trwa od 120 do 180 minut.
Jak działa mechanika gry i jakie są jej główne elementy?
Gra jest w pełni kooperacyjna, co oznacza, że wszyscy gracze współpracują ze sobą, aby rozwiązać tajemnice i pokonać zagrożenia. Każdy gracz wciela się w rolę badacza tajemnic, który ma swoje własne cechy, umiejętności i przedmioty. Gra składa się z dwóch faz: fazy badaczy i fazy mitu. W fazie badaczy każdy gracz wykonuje dwie akcje, takie jak poruszanie się, badanie, atakowanie, interakcja z aplikacją itp. W fazie mitu aplikacja losowo generuje zdarzenia, które wpływają na stan gry, takie jak pojawianie się potworów, przerażenie, obrażenia, testy umiejętności itp. Gra kończy się, gdy badacze spełnią warunki zwycięstwa lub porażki, które są zależne od scenariusza.
Czy potwór może atakować przez drzwi lub tajne przejście?
Nie, potwór musi być na tym samym obszarze co badacz, aby go zaatakować. Drzwi i tajne przejścia blokują zasięg ataku.
Czy badacz może zepchnąć barykadę blokującą drzwi lub tajne przejście?
Tak, badacz może próbować zepchnąć barykadę, jeśli znajduje się na polu sąsiadującym z barykadą, ale nie na tym samym obszarze co barykada. Na przykład, jeśli barykada znajduje się na polu z tajnym przejściem, badacz musi być na polu z drugim końcem tajnego przejścia, aby spróbować ją zepchnąć.
Co się dzieje, gdy badacz otrzymuje kartę przerażenia lub obrażeń?
Badacz otrzymuje kartę przerażenia lub obrażeń i umieszcza ją zakrytą na swojej planszy postaci. Niektóre karty mają efekt natychmiastowy, który należy wykonać po odkryciu karty. Inne karty mają efekt trwały, który obowiązuje dopóki karta jest na planszy postaci. Jeśli badacz ma tyle kart przerażenia lub obrażeń, ile wynosi jego próg zdrowia psychicznego lub fizycznego, zostaje obłąkany lub nieprzytomny i musi wykonać odpowiednią akcję.
Co się dzieje, gdy badacz zostaje obłąkany lub nieprzytomny?
Jeśli badacz zostaje obłąkany, otrzymuje kartę obłędu, która zmienia jego warunki zwycięstwa. Jeśli badacz zostaje nieprzytomny, otrzymuje kartę nieprzytomności, która określa, co się z nim dzieje. W obu przypadkach badacz odrzuca wszystkie swoje karty przerażenia lub obrażeń, a aplikacja losowo przenosi go na inny obszar. Jeśli wszyscy badacze zostaną obłąkani lub nieprzytomni, gra kończy się porażką.
Czy można grać w tę samą historię kilka razy?
Tak, można grać w tę samą historię kilka razy, ponieważ aplikacja losowo generuje elementy gry, takie jak układ planszy, położenie przedmiotów, zdarzenia, potwory itp. Każda rozgrywka może być inna i oferować nowe wyzwania i niespodzianki.
Czy są dodatki do gry Posiadłość Szaleństwa druga edycja?
Tak, są dodatki do gry Posiadłość Szaleństwa druga edycja, które wprowadzają nowe elementy, takie jak scenariusze, badacze, potwory, kafelki, karty i łamigłówki. Oto kilka przykładów dodatków do tej gry:
– Ścieżka Węża: W tym dodatku badacze muszą zmierzyć się z tajemniczym kultem, który chce przywrócić starożytnego boga Yig.
– Za progiem: W tym dodatku badacze odkrywają nowe, przerażające miejsca, takie jak opuszczony dwór, szpital psychiatryczny czy podziemne katakumby.
– Ulice Arkham: W tym dodatku badacze zwiedzają miasto Arkham i jego okolice, gdzie czają się niebezpieczne gangi, tajni agenci i mroczne sekty.
Redakcja okiemgracza.pl
Redakcja okiemgracza.pl

Arkadiusz "Święty" Świętoń, Mateusz "Owca" Owczarek, Michał "Foka" Zając

Zapaleni miłośnicy gier planszowych, którzy od lat eksplorują różnorodny świat tych gier. Ich pasja do gier wykracza poza zwykłą rozrywkę; wolne chwile poświęcają na szczegółową analizę nowych gier, zagłębiając się w ich mechanikę, strategie i elementy tematyczne. Ich podejście do gier jest zarówno intelektualne, jak i przyjemne, co czyni ich szanowanymi postaciami w społeczności graczy.

Ocena ogólna:

5/5