Dixit-2

Opis gry:

Dixit 2: Przygody to zestaw 84 świeżo zaprojektowanych kart, które przenoszą nas w świat magicznego marzenia. Za ich stworzenie odpowiada Clément Lefevre, renomowany francuski ilustrator i autor książek dla dzieci i młodzieży, współpracujący z wieloma prestiżowymi wydawnictwami. Te karty można swobodnie łączyć z każdą edycją gry Dixit oraz jej dodatkami.

Jak to działa?
Dixit to gra karciana oparta na narracji, gdzie gracze tworzą i odgadują skojarzenia związane z wielowymiarowymi, bogato ilustrowanymi kartami. W każdej rundzie jedna osoba staje się Opowiadaczem – wybiera kartę z ręki i podaje hasło, które według niej najlepiej pasuje do ilustracji. Hasło może być jednym słowem, zdaniem, cytatem, a nawet fragmentem piosenki czy filmu. Pozostali gracze wybierają z własnych kart te, które ich zdaniem najlepiej pasują do słów Opowiadacza, po czym wszystkie karty są mieszane. Celem gry jest odgadnięcie, która karta była tą wybraną przez Opowiadacza.

Dlaczego ta gra Ci się spodoba?
Dixit to gra niezwykle wszechstronna, która pozwala rozwijać kreatywność i lepiej poznać osoby, z którymi gramy. Próba odgadnięcia, co inni gracze mieli na myśli, uczy empatii i zrozumienia ich punktu widzenia.
Rozgrywka jest prosta i nie wymaga nauki skomplikowanych zasad, co sprawia, że jest idealna dla początkujących. Każde pudełko gry Dixit, zarówno podstawowe, jak i dodatkowe, zawiera 84 unikalne karty, z których każda jest małym dziełem sztuki. Stworzone przez wybitnych ilustratorów, odzwierciedlają różne style graficzne i pobudzają wyobraźnię.

Twórcą gry jest Jean Louis Roubira, lekarz z Poitiers, który pracuje z młodzieżą borykającą się z problemami szkolnymi i społecznymi. Po kilku sesjach Dixit zaobserwowano u nich znaczną poprawę w formułowaniu myśli i budowaniu relacji z innymi. Gra ta może być także wykorzystywana jako narzędzie pedagogiczne i terapeutyczne.

Dodatkowo, co ciekawe, Dixit 2: Przygody wprowadza nowy wymiar do tradycyjnej gry, zachęcając graczy do jeszcze głębszego zanurzenia się w nieograniczony świat kreatywności i wyobraźni. Ta gra to nie tylko rozrywka, ale również podróż do wnętrza własnego umysłu i emocji, umożliwiając odkrywanie nieznanych dotąd aspektów osobowości zarówno własnej, jak i osób biorących udział w grze.

Zawartość pudełka:

84 nowe karty

Podstawowe informacje:

liczba graczy: 3-6
wiek: 8+
czas rozgrywki: ok. 30 min.
wydawca: Rebel
autor: Jean-Louis Roubira
wydanie: polskie

 

Ocena rozgrywki:

Losowość

Interakcja:

Złożoność

Okiem Gracza:

Najczęsciej zadawane pytania:

Czym jest Dixit 2: Przygody?

Dixit 2: Przygody to rozszerzenie do popularnej gry karcianej Dixit. Zawiera 84 nowe karty z ilustracjami Clémenta Lefevre’a, które można łączyć z podstawową wersją gry oraz innymi dodatkami.

Czy Dixit 2: Przygody można grać samodzielnie?

Nie, to rozszerzenie wymaga podstawowej wersji gry Dixit, ponieważ nie zawiera pełnego zestawu komponentów potrzebnych do rozgrywki.

Jakie są zasady gry w Dixit 2: Przygody?

Zasady są takie same jak w podstawowej wersji Dixit. Gracze używają kart z ilustracjami, by tworzyć i odgadywać skojarzenia. Jedna osoba w roli Opowiadacza wybiera kartę i podaje do niej hasło. Pozostali gracze starają się dopasować własne karty do tego hasła, a następnie wszyscy próbują odgadnąć, która karta należała do Opowiadacza.

Ile osób może grać w Dixit 2: Przygody?

Liczba graczy jest taka sama jak w podstawowej wersji Dixit – od 3 do 6 graczy.

Czy Dixit 2: Przygody jest odpowiedni dla dzieci?

Tak, gra jest odpowiednia dla dzieci w wieku od 8 lat. Promuje kreatywność, wyobraźnię i umiejętność komunikacji.

Jak długo trwa jedna gra?

Standardowa rozgrywka trwa zazwyczaj od 30 do 45 minut.

Czy można łączyć karty z różnych edycji i dodatków Dixit?

Tak, karty z Dixit 2: Przygody mogą być łączone z kartami z innych edycji i dodatków Dixit, co pozwala na bardziej zróżnicowaną i interesującą rozgrywkę.

Czy gra wymaga specjalnych umiejętności?

Nie, gra nie wymaga specjalnych umiejętności. Jest to gra oparta na kreatywności i wyobraźni, a jej zasady są proste i intuicyjne.

Czy Dixit 2: Przygody może być używane jako narzędzie edukacyjne?

Tak, Dixit często wykorzystywany jest w edukacji i terapii. Pomaga rozwijać umiejętności komunikacyjne, kreatywność oraz zdolność do wyrażania i interpretowania emocji i myśli.

Redakcja okiemgracza.pl
Redakcja okiemgracza.pl

Arkadiusz "Święty" Świętoń, Mateusz "Owca" Owczarek, Michał "Foka" Zając

Zapaleni miłośnicy gier planszowych, którzy od wielu lat eksplorują różnorodny świat tych gier. Ich pasja do gier wykracza poza zwykłą rozrywkę; wolne chwile poświęcają na szczegółową analizę nowych gier, zagłębiając się w ich mechanikę, strategie i elementy tematyczne. Ich podejście do gier jest zarówno intelektualne, jak i przyjemne, co czyni ich szanowanymi postaciami w społeczności graczy.

Ocena ogólna:

5/5