
Opis gry:
Od ostatniego spotkania z waszym drogim przyjacielem, profesorem Kutila, minęło już 8 miesięcy. Myśleliście, że pojechał za granicę, ale powinien był dawno wrócić i teraz jego rodzina zgłosiła jego zaginięcie. W dzisiejszych czasach, kiedy mamy prasę i samoloty, ludzie nie znikają bez śladu. I choć wszyscy dookoła uważają, że profesor nie żyje, Wy wierzy, że odkrył miejsce poza granicami znanej cywilizacji, zaginioną wyspę na nieodkrytych wodach, o której mówią legendy – Arnak.
Zaginiona wyspa Arnak: Poszukiwania ekspedycji to dodatek, który zaprasza graczy do udziału w specjalnej kampanii fabularnej, którą możesz rozegrać samodzielnie lub we współpracy z drugim graczem. Niektóre jej elementy takie jak karty wydarzeń czy nowe świątynie do odkrywania mogą urozmaicić także klasyczne rozgrywki w trybie wieloosobowym! Dodatkowo dwóch nowych przywódców pozwoli Ci wypróbować kolejne interesujące strategie, a nowe karty przedmiotów i artefaktów zapewnią jeszcze większą różnorodność zabawy.
Co dodaje dodatek?
Specjalną, w pełni regrywalną kampanię dla 1 lub 2 graczy składającą się z 6 rozdziałów, z których każdy stanowi odrębne wyzwanie. Dzięki nim będziesz stopniowo odkrywać historię i wprowadzać nowe elementy. 56 karty wydarzeń, które możesz wykorzystać zarówno w ramach kampanii, jak i w standardowych rozgrywkach wieloosobowych. 2 nowych przywódców, którzy pozwolą wypróbować ciekawe strategie – dziennikarza i mechaniczkę. 2 nowe świątynie do odkrywania: Świątynie Drzewa i Świątynię Wodospadu. Możemy ich używać zarówno w trybie kampanii, jak i bez niego, zamiennie z terenami z wersji podstawowej. 21 przydatnych przedmiotów, 13 tajemniczych artefaktów, a także nowych asystentów, strażników, stanowiska archeologiczne, bożki i inne elementy urozmaicające rozgrywkę.
Czym jest Zaginiona wyspa Arnak?
To przygodowa gra łącząca mechaniki budowania talii i rozmieszczania robotników. Podczas zabawy uczestnicy eksplorują kolejne zakątki planszy i odkrywają nieznane tereny, sprawnie zarządzając zebranymi zasobami. Oprócz typowych efektów, dostępne karty służą też do rozmieszczania pracowników, a w miarę odkrywania kolejnych części wyspy, pojawiają się zupełnie nowe akcje, które będziemy mogli wykorzystać. Niektóre z nich będą wymagały posiadania określonych zasobów, dlatego ważne będzie stworzenie mocnej bazy.
Zawartość pudełka:
21 kart przedmiotów
13 kart artefaktów
4 kafelki asystentów
3 kafelki strażników
8 kafelków bożków
5 kafelków stanowisk archeologicznych
56 kart wydarzeń
dwustronna plansza badań
2 kafelki wodospadu
2 plansze graczy
2 karty pomocy
4 karty dziennikarza
4 kafelki gazety
15 żetonów artykułów
4 karty mechaniczki
małpi asystent
8 złotych blaszek
2 żetony ról
4 pionki archeologów
notes z arkuszami kampanii
12 kart rozdziałów
kafelek mgły/przypływu
2 żetony gołębi
nakładka z efektami rzędów
księga kampanii
instrukcja
Podstawowe informacje:
liczba graczy: 1-4
wiek: 12+
czas rozgrywki: 30-120
wydawca: Rebel
autor: Elwen, Mín
wydanie: polskie
Ocena rozgrywki:
Losowość
Interakcja:
Złożoność
Okiem Gracza:
Najczęsciej zadawane pytania:
Jak grać w kampanię i czym się różni od standardowej rozgrywki?
Kampania to specjalny tryb gry dla jednego lub dwóch graczy, który składa się z sześciu rozdziałów. Każdy rozdział ma własną historię, cel, zasady i elementy. Gracze muszą używać przywódców ekspedycji i nowych torów badań, aby odkrywać tajemnice wyspy i zdobywać punkty. Kampania różni się od standardowej rozgrywki tym, że wprowadza nowe karty wydarzeń, które wpływają na przebieg gry, nowe kafelki stanowisk archeologicznych, które oferują nowe akcje i nagrody, oraz nowe kafelki bożków, które dają dodatkowe punkty za spełnienie ich wymagań.
Jak korzystać z nowych przywódców ekspedycji i jak wpływają na grę?
Nowi przywódcy ekspedycji to karty, które nadają graczom asymetryczne moce i strategie. Każdy gracz wybiera jednego z dwóch dostępnych przywódców i otrzymuje jego kartę, kartę początkową i ewentualnie dodatkowe elementy. Przywódca ma unikalną umiejętność, która może być aktywowana raz na turę, oraz warunek początkowy, który określa, jakie karty i zasoby otrzymuje na starcie gry. Przywódcy dodają grze asymetrii i zróżnicowania, pozwalając graczom na eksperymentowanie z różnymi sposobami odkrywania wyspy

Redakcja okiemgracza.pl
Arkadiusz "Święty" Świętoń, Mateusz "Owca" Owczarek, Michał "Foka" Zając
Zapaleni miłośnicy gier planszowych, którzy od lat eksplorują różnorodny świat tych gier. Ich pasja do gier wykracza poza zwykłą rozrywkę; wolne chwile poświęcają na szczegółową analizę nowych gier, zagłębiając się w ich mechanikę, strategie i elementy tematyczne. Ich podejście do gier jest zarówno intelektualne, jak i przyjemne, co czyni ich szanowanymi postaciami w społeczności graczy.
Jest jeszcze Piątkowski Klub Planszowy, działający na północy Poznania. Spotkania odbywają się w każdą niedzielę na Fort Va od godz.…