cthulhu-death-may-die-edycja-polska

Opis gry:

Złam szyfr!

Decrypto to intrygująca gra słowna, która zmusza graczy do kreatywnego myślenia i szyfrowania wiadomości w sposób, który będzie zrozumiały tylko dla członków ich drużyny, a jednocześnie niezrozumiały dla przeciwników. W świecie pełnym tajemniczych kodów i enigmatycznych zagadek, gracze dzielą się na dwie drużyny, z zadaniem przekazywania sobie sekretnych informacji poprzez zaszyfrowane komunikaty.

Każda drużyna otrzymuje zestaw czterech unikalnych słów-kluczy, które są widoczne tylko dla niej. Zadaniem gracza, który w danej turze pełni rolę szyfranta, jest wymyślenie i przekazanie swojej drużynie zakodowanej wiadomości, która opiera się na trzech z tych słów-kluczy. Sztuka polega na tym, aby wiadomość była na tyle jasna dla członków własnej drużyny, aby mogli oni odgadnąć, o które słowa chodzi, ale jednocześnie na tyle enigmatyczna, aby przeciwnicy nie mogli złamać kodu i odgadnąć słów-kluczy.

Przeciwna drużyna, słysząc zakodowaną wiadomość, stara się ją zinterpretować i odgadnąć słowa-klucze przeciwników. Sukces w tej grze wymaga nie tylko zdolności dedukcyjnych i kreatywności w tworzeniu wiadomości, ale także umiejętności wnikliwej obserwacji i analizy strategii przeciwnika.

Gra staje się coraz bardziej złożona i fascynująca z każdą turą, gdyż obie drużyny gromadzą informacje, które mogą pomóc im w złamaniu szyfrów przeciwników, jednocześnie starając się utrzymać własne kody w tajemnicy. Decrypto to wyścig intelektualny, w którym gracze muszą wykazać się sprytem, przewidywaniem ruchów przeciwnika i mistrzostwem w sztuce szyfrowania i deszyfrowania, aby doprowadzić swoją drużynę do zwycięstwa.

 

Zawartość pudełka:

2 zasłonki na hasła
48 kart kodów
110 kart Słów Kluczy
4 żetony Sukcesu
4 żetony Porażki
50 kart do notowania
1 klepsydra
1 instrukcja

 

Podstawowe informacje:

liczba graczy: 3-8
wiek: 12+
czas rozgrywki: 15 -45  min.
wydawca: 2 Pionki
autor: Thomas Dagenais-Lespérance
wydanie: polskie

 

Ocena rozgrywki:

Losowość

Interakcja:

Złożoność

Okiem Gracza:

Najczęsciej zadawane pytania:

Czym jest Decrypto?

Decrypto to gra planszowa skoncentrowana na szyfrowaniu i deszyfrowaniu wiadomości. Gracze dzielą się na dwie drużyny i starają się przekazać tajne wiadomości swoim współgraczom, jednocześnie próbując złamać kody przeciwników.

Gdzie mogę kupić Decrypto?

Gra jest dostępna w sklepach z grami planszowymi oraz w wielu sklepach internetowych. Zalecamy sprawdzenie załączonych odnośników które przekierują na platformę ,,Ceneo”.

Dla ilu graczy jest przeznaczona gra?

Gra jest zaprojektowana dla 3-8 graczy, ale najlepiej sprawdza się w grupach 4-8 osób, gdzie dwie drużyny mogą skutecznie rywalizować.

Jak długo trwa jedna gra?

Średni czas gry wynosi około 30-45 minut, ale może się różnić w zależności od liczby graczy i ich doświadczenia.

Czy gra jest odpowiednia dla dzieci?

Decrypto jest rekomendowane dla osób powyżej 12 roku życia, głównie ze względu na poziom trudności i potrzebę abstrakcyjnego myślenia oraz strategii.

Jakie są główne zasady gry?

W każdej rundzie jedna osoba z drużyny pełni rolę szyfranta, który musi stworzyć zakodowaną wiadomość bazującą na słowach-kluczach, tak aby jej drużyna mogła ją rozszyfrować, a przeciwnicy nie. Drużyny zdobywają punkty za poprawne odgadnięcie własnych kodów oraz za złamanie kodów przeciwnika.

Jak wygląda komponent gry?

W skład gry wchodzi maszyna do szyfrowania, karty ze słowami-kluczami, notatniki na wiadomości, karty z kodami i specjalne markery.

Czy do gry potrzebne są specjalne umiejętności?

Do grania w Decrypto potrzebna jest umiejętność szybkiego myślenia, kreatywność w tworzeniu wiadomości, oraz zdolności dedukcyjne. Wiedza na temat szyfrowania nie jest wymagana, ale może wzbogacić doświadczenie.

Jak można wygrać grę?

Gra kończy się, gdy jedna z drużyn zdobędzie dwa punkty za złamanie kodów przeciwnika lub gdy jedna z drużyn popełni dwa błędy w rozszyfrowywaniu własnych wiadomości. Drużyna, która unika popełnienia błędów i/lub złamie kody przeciwnika, wygrywa.

Redakcja okiemgracza.pl
Redakcja okiemgracza.pl

Arkadiusz "Święty" Świętoń, Mateusz "Owca" Owczarek, Michał "Foka" Zając

Zapaleni miłośnicy gier planszowych, którzy od wielu lat eksplorują różnorodny świat tych gier. Ich pasja do gier wykracza poza zwykłą rozrywkę; wolne chwile poświęcają na szczegółową analizę nowych gier, zagłębiając się w ich mechanikę, strategie i elementy tematyczne. Ich podejście do gier jest zarówno intelektualne, jak i przyjemne, co czyni ich szanowanymi postaciami w społeczności graczy.

Ocena ogólna:

5/5