Lucky Duck Games – Zapowiedzi 2024

Kaczki nie próżnowały i postanowiły uchylić rąbka tajemnicy w kwestii gier, które mają zamiar wydać w trwającym już roku. Zaktualizowano również status kilku premier, które miały ukazać się w roku 2023, ale zaliczyły poślizg oraz różnego rodzaju rozszerzenia i kontynuacje serii.

Bez zbędnego budowania napięca, zacznijmy od pozycji, na które najbardziej czekam.

 

yokohama

Yokohama

Kiedyś Jokohama była tylko zwykłą wioską rybacką, ale teraz, na początku ery Meiji, staje się portem otwartym na zagraniczne wpływy i jednym z wiodących miast handlowych Japonii. W rezultacie wiele japońskich produktów, takich jak miedź i surowy jedwab, trafia do Jokohamy w celu eksportu do innych krajów. Jednocześnie miasto zaczyna wdrażać zagraniczną technologię i chłonąć nową kulturę, a ulice stają się coraz bardziej nowoczesne. Kupcy z Jokohamy rosną w siłę, będąc jednocześnie świadkami wszystkich niesamowitych zmian.

W grze Yokohama każdy gracz jest kupcem z okresu Meiji, próbującym zdobyć sławę dzięki udanemu biznesowi, a aby to osiągnąć, musi zbudować obszerny magazyn, rozszerzyć sieć sprzedaży, przyswoić najróżniejsze nowinki techniczne i, przede wszystkim, odpowiedzieć na rosnące zapotrzebowanie zagranicznych kontrahentów.

Wielokrotnie nominowana i nagradzana gra Yokohama, w zupełnie nowej szacie graficznej w końcu w języku polskim!

Podstawowe informacje:

Autor: Hisashi Hayashi
Grafiki: The Creation Studio
Wydawnictwo: Lucky Duck Games
Liczba graczy: 2-4
Czas gry: 90 minut
Wiek: od 14 lat
Premiera: 2024
Nasze oczekiwania: 9/10

 

nieswiadomy-umysl

Nieświadomy umysł

„Poprzez sny zwolennicy Freuda zagłębiają się w nieświadome umysły swoich klientów.”

Jako członek Środowego Stowarzyszenia Psychologicznego Twoim celem jest opracowywanie nowych technik terapeutycznych, ustanowienie własnej praktyki, powiększanie liczby klientów, a wszystko po to, by stać się najwybitniejszym współczesnym Freudem. Aby osiągnąć sukces, musisz dzielić się spostrzeżeniami i omawiać pomysły z kolegami po fachu oraz publikować swoje teorie. Prawdopodobnie będziesz potrzebować też kawy – dużo kawy.

Nieświadomy Umysł to gra w stylu euro wykorzystująca wiele znanych mechanik. W swojej turze możesz umieścić jeden lub dwa Pomysły (robotników) na centralnym Stole Spotkań, aby uzyskać dostęp do różnych akcji, takich jak dodawanie płytek na planszę gracza, dobieranie i zagrywanie kart oraz poruszanie się po Wiedniu. Miejsce, w którym umieścisz swoje Pomysły, określi również, jak daleko przesuniesz kałamarz na swoim rondlu, aktywując przy okazji rząd lub kolumnę z płytkami na planszy gracza.

Aby leczyć swoich klientów i interpretować ich sny, musisz pracować z zasobami Wglądu, którymi będziesz zarządzać na wielopoziomowym panelu. Przechodząc przez pozornie jawne sny do głęboko zakorzenionych, ukrytych snów, te spostrzeżenia pomogą Twoim klientom osiągnąć Katharsis. Jest to reprezentowane przez usunięcie przezroczystych warstw z kart klientów – odblokowanie ich ciągłych zdolności specjalnych i możliwości punktacji na koniec gry. Nastąpi on w momencie, gdy całe stowarzyszenie ugruntuje swą pozycję w świecie psychoanalizy, a wtedy gracz z największą liczbą punktów zostanie ogłoszony zwycięzcą.

Przemyśl każdy swój ruch wielokrotnie, ponieważ w Nieświadomym Umyśle wszystko ma znaczenie.

Podstawowe informacje:

Autorzy: Laskas, Jonny Pac, Yoma, Antonio Zax
Grafiki: Andrew Bosley, Vincent Dutrait, Yoma
Wydawnictwo: Lucky Duck Games
Liczba graczy: 1-4
Czas gry: 60-120 minut
Wiek: od 12 lat
Premiera: październik 2024
Nasze oczekiwania: 10/10!

 

halo-wieza

Halo wieża

Halo Wieża to gra kooperacyjna, przeznaczona wyłącznie dla dwóch graczy, w której wcielasz się w pilota bądź drugiego pilota za sterami samolotu pasażerskiego. Twoim celem jest jak najlepsza współpraca w zespole, aby wylądować sterowaną maszyną na lotniskach całego świata.

By to zrobić, musisz w milczeniu przypisać kostki do odpowiednich miejsc w kokpicie, aby zrównoważyć oś samolotu, kontrolować jego prędkość, otworzyć klapy, wysunąć podwozie, skontaktować się z wieżą kontrolną by oczyściła wam drogę, a nawet wypić małą czarną by poprawić koncentrację na tyle, aby zmienić wartość twoich kostek.

Jeśli samolot przechyli się za bardzo i zacznie spadać, przeleci nad lotniskiem lub zderzy się z innym samolotem, partia będzie stracona… podobnie jak wasza licencja pilota… i prawdopodobnie życie.

Od Montrealu po Tokio – każde lotnisko oferuje własny zestaw wyzwań. Uważaj na turbulencje, bo nawet bez nich to może być całkiem szalona podróż!

Halo Wieża to gra, którą od dawna mam na, nomen omen, radarze. Odpowiedzialne za oryginał wydawnictwo Scorpion Masqué (Decrypto, Turing Machine) gwarantuje jakość i niebanalną rozgrywkę.

 

Podstawowe informacje:

Autorzy: Luc Rémond
Grafiki: Eric Hibbeler i Adrien Rives
Wydawnictwo: Lucky Duck Games
Liczba graczy: 2
Czas gry: 15 minut
Wiek: od 12 lat
Premiera:  2024
Nasze oczekiwania: 8/10

 

diuna-imperium-powstanie

Diuna: Imperium – Powstanie

W Diuna: Imperium – Powstanie chcesz nadal równoważyć siłę militarną z intrygami politycznymi, korzystając z nowych narzędzi w dążeniu do zwycięstwa. Szpiedzy wesprą Twoje plany, ważne kontrakty powiększą Twoje zasoby, a Ty możesz poznać zwyczaje Fremenów i dotrzeć na pole bitwy na potężnych robakach piaskowych!

Diuna: Imperium – Powstanie to samodzielny spin-off gry Diuna: Imperium, który korzysta wciąż połączenia mechaniki budowania talii i rozmieszczania pracowników, wprowadzając jednocześnie nowy tryb dla sześciu graczy, w którym dwie drużyny walczą ze sobą w niespotykanym wcześniej pojedynku.

Dodatki Potęga Ix oraz Nieśmiertelność są kompatybilne z grą Powstanie, podobnie jak prawie wszystkie karty z gry podstawowej, a samych elementów z Powstania można używać w grze Diuna: Imperium.

Nie lękaj się podjętych decyzji. Imperium czeka!

Podstawowe informacje:

Autorzy: Paul Dennen 
Grafiki: Clay Brooks, Derek Herring, Raul Ramos, Nate Storm 
Wydawnictwo: Lucky Duck Games
Liczba graczy: 1-6
Czas gry: 60-120 minut
Wiek: od 13 lat
Premiera:  2024
Nasze oczekiwania: 8/10

 

andromedas-edge

Andromeda’s Edge

Oto Krawędź Andromedy: olśniewający, niezbadany obszar przestrzeni na skraju Galaktyki Andromedy. Zaśmiecona gruzami prekursorskiej cywilizacji, patrolowana przez złośliwych pozagalaktycznych najeźdźców i otoczona gęstą mgłą, Krawędź jest ostatnią deską ratunku dla odważnych i ryzykownych, którzy szukają nowego życia poza przytłaczającym zasięgiem Lordów Jedności.

W tej grze dowodzisz zdesperowaną frakcją pragnącą zbudować nową cywilizację na Krawędzi Andromedy. Zaczynasz z tylko jedną stacją kosmiczną, kilkoma statkami i garstką zasobów. Ostrożnie rozmieszczając swoje statki, będziesz gromadzić nowe zasoby, zdobywać księżyce, wytwarzać moduły, które dodasz następnie do swej stacji, zaludniać planety i inwestować w infrastrukturę. Będziesz walczyć z przeciwnikami i rywalizować nimi na ścieżkach postępu w kilku kategoriach: nauka, przemysł, handel, cywilizacja i supremacja.

W swojej turze albo wystrzeliwujesz statek kosmiczny, albo powracasz nimi na swoją stację. Wystrzelenie wysyła jeden z twoich statków do regionu Andromedy, gdzie albo zbiera zasoby z systemów planetarnych, albo podejmuje działania w Bazach Sojuszu. Jeśli region jest okupowany przez twoich przeciwników lub neutralnych najeźdźców, zmierz się w bitwie na kości, w której położysz na szali swą supremację, ale dzięki sprytnej manipulacji nie ominie Cię nagroda w razie porażki. Po powrocie na stację możesz uruchomić zbudowany silniczek, a zdobyte moduły wykorzystać do generowania energii, zdobywania surowców i wykonywania innych akcji.

W trakcie gry będziesz także rozwijać swoją unikalną frakcję, budując obiekty (Obserwatoria, Fabryki, Porty Kosmiczne, Miasta i Obeliski) oraz zdobywając moduły stacji, które przeniosą Cię w górę torów postępu. Awans na torach jest nagradzany zarówno podczas wydarzeń w środkowej fazie gry, jak i na jej końcu, a to stanowi klucz do ostatecznego zwycięstwa.

Dodatek do Andromeda’s Edge: Escalation

Wiele twarzy, jeden cel – Unity!
Opresyjna władza, przed którą uciekłeś, podążyła za tobą aż do Krańca Andromedy. Wielu przywódców Unity, różniących się stopniem trudności i taktyką, zmierzy się z twoją jedyną frakcją w trybie solo. Możesz też zwiększyć różnorodność w grze wieloosobowej, dodając do wyboru Unity.

Rozszerzenie Escalation zapewnia elementy dla piątego gracza, dwie nowe frakcje (Nebulon Cloudpeople i Darkstar Acolytes), a także rozbudowany tryb solo.

 

Podstawowe informacje:

Autorzy: Luke Laurie i Maximus Laurie  
Grafiki: Sergio Chaves
Wydawnictwo: Lucky Duck Games
Liczba graczy: 2-4 (z dodatkiem: 1-5)
Czas gry: 40-200 minut
Wiek: od 14 lat
Premiera:  2024
Nasze oczekiwania: 7/10

 

Poza wyżej wymienionymi tytułami, które według mnie zasługują na bliższe poznanie, kaczki oferują też kilka mniej głośnych tytułów, ale też zasługujących na uwagę.

Point City można już zamawiać w przedsprzedaży, Kieszonkowe Podziemia wkrótce dołączą do tego grona, a niesamowicie wyczekiwany Pagan: Fate of Roanoke znajduje się już w transporcie. Te 3 tytuły to spadki z 2023, więc ich dostępność lada moment, nie powinna zbytni dziwić.
Lucky Duck Games nie wycofuje się również z decyzji o wydaniu wszystkich pudeł Wielkiej Draki w Małym Mieście i Pieśni Włóczęgi.

Amatorzy Dice Throne i Marvela będą z pewnością usatysfakcjonowani pełną serią gier i dodatkiem Deadpool. Fani bag-buildingu przetestują nowe możliwości wraz z trzema dodatkami do War Chest – Szlachta, Oblężenie i Zmrok. Do serii Paleo dołączą minidodatki Biały Wieloryb i Szerszenie.
MikroMakro, poza dodatkiem spinającym całość, powiększy się o czwartą, ostatnią już samodzielną część. Pojawią się także dwie nowe Kaskadie w stylu flip-and-roll-and-write, nie tylko dla fanów karciano-kafelkowego oryginału. 

Nieco skromniejsze, choć nie mniej interesujące: nominowana do Spiel des Jahres Następna Stacja: Londyn (znając Kaczki można spodziewać się Tokio i Paryża w niedługim czasie), zręcznościówka Nekojima, Cat In The Box – filler z mechaniką… kwantową, imprezówka Poszły Konie, familijna karcianka Hen Daleko, cieszące oko Wielce Imponujące Budowle, Jedziemy do Japonii, gdzie przy pomocy draftu zaplanujemy perfekcyjną wycieczkę po kraju kwitnącej wiśni. Coś dla koneserów sztuki, maniaków licytacji i fanów układania płytek na swojej planszetce – Art Society, Prasa w Druku, gdzie wieści rozchodzą się bardzo szybko (grafiki Ian O’Toole!), zaskakujący tematem szachowym Mecz Stulecia oraz bajecznie kolorowe Zwierzęce Rewolucje i Toriki: Wyspa Rozbitków.

Wisienką na torcie będą też dwie kampanie społecznościowe: Divinus Filipa Miłuńskiego oraz Uśpieni Bogowie – Odległe Niebo, która zapewni Wam zupełnie nową przygodę w świecie Uśpionych Bogów.

Oficjalne zapowiedzi na tym się kończą, ale przyzwyczajeni do niespodzianek serwowanych przez wydawców, będziemy bacznie obserwować rozwój sytuacji.

Przed nami jeszcze zapowiedzi na rok 2024 gier innych wydawnictw. Do usłyszenia wkrótce!

 

Ekspert okiemgracza.pl
Ekspert okiemgracza.pl

Mateusz ,,Owca" Owczarek

Zapalony miłośnik gier planszowych, który od dziesięciu lat eksploruje różnorodny świat tych gier. Jego pasja do gier wykracza poza zwykłą rozrywkę; wolne chwile poświęca na szczegółową analizę nowych gier, zagłębiając się w ich mechanikę, strategie i elementy tematyczne. Jego podejście do gier jest zarówno intelektualne, jak i przyjemne, co czyni go szanowaną postacią w społeczności graczy.

Ocena ogólna:

4.8/5